Bij de start op 1 november 1994 van P&O Partner heb ik geen moment de hoop of verwachting gehad dat er in 25 jaar zo'n leuk en succesvol bureau uit voort zou komen. Dat voelt als heel bijzonder, dankbaar en trots.
Eind 2019 is het tijd om afscheid te nemen van P&O Partner. Ik stop dan bij P&O Partner om mij daarna op andere zaken te gaan richten.
In 1994 was mijn doel een stuk zelfstandigheid op te bouwen en als freelancer het P&O vak in de volle breedte te kunnen vervullen bij verschillende bedrijven en vier dagen per week te werken. Mijn tweede werkgever gaf mij een opdracht voor twee dagen per week en zo is het toen begonnen………
Ons tweede kind Erwin was een week oud en mijn vrouw Annette werkte ook vier dagen per week. Wij zochten (toen ook al ????!) naar een goede balans in het werk en taakverdeling thuis. Van dat vier dagen werken per week is vanaf het begin af aan maar weinig terecht gekomen.
De tweede helft van de negentiger jaren kreeg P&O Partner veel aanvragen voor interim P&O-Professionals. ik zocht de samenwerking op met zelfstandigen, die namens P&O Partner aan het werk gingen. Door tijdig goede voorwaarden te creëren om verder te kunnen groeien, werden we een steeds meer een “bureau” gespecialiseerd in het bemiddelen van HR-professionals. Aan de Schippersgracht in Maarssen huurden wij een karakteristiek kantoorpand, kwam er een officemanager in dienst en W&S consultants voor de vaste HR-functies. ( en P&O werd HR…)
Rond de eeuwwisseling was het bureau bijzonder succesvol met een duidelijke positie in de overvolle markt van de vele bureaus. We hadden een kleine maar efficiënte bezetting, een gezellige informele werksfeer en we organiseerden events voor onze opdrachtgevers en HR-professionals die voor ons werkten. Het was hard werken, minder tijd voor het gezin en altijd beschikbaar zijn om de vraag uit de markt te kunnen bedienen. We hadden ondertussen drie kinderen en Annette is twee dagen gaan werken.
Begin 2003 is Jan Willem van den Dungen bij P&O Partner komen werken en in 2004 is hij ook partner in het bureau geworden. Dit was weer een nieuwe fase in de ontwikkeling van het bureau en is een bijzonder goede stap geweest voor de continuïteit en positie van P&O Partner.
In al die 25 jaar heb ik het altijd een kick gevonden om een succesvolle plaatsing te realiseren, partijen bij elkaar brengen en het beste voor iedereen eruit te halen. Ik heb het altijd heel bijzonder gevonden om interim HR-professionals aan hun eerste opdracht te helpen. En dat zijn er vele geweest waarvan met wie wij ook nu nog steeds contact hebben.
Wij werken vaak jarenlang voor dezelfde opdrachtgevers. Zij gunnen ons het werk, vertrouwen P&O Partner in het vinden van de juiste mensen en het zorgvuldig en goed begeleiden van het proces. Wij prijzen ons gelukkig met zoveel diverse opdrachtgevers, van zowel een kleine stichting met 20 medewerkers als grote multinationals met duizenden medewerkers.
In al die jaren hebben wij meer dan 1000 kandidaten geplaatst in vele soorten vaste functies. In eerste instantie moeten de kandidaten ons vertrouwen. Wij moeten goed inschatten samen met hen of net die ene functie goed bij ze past en of zij een goede stap zetten in hun loopbaan.
Honderden interim P&O-ers hebben via P&O Partner gewerkt en met hen heb ik veelvuldig en soms ook intensief contact gehad. De meeste interim HR-professionals werken een of enkele keren voor ons, maar enkelen vervulden al meer dan 10 opdrachten via P&O Partner. Ook de interim HR-professionals moeten ons vertrouwen, dat wij de juiste opdracht voor ze hebben, hun belangen goed behartigen en natuurlijk ook dat wij tijdig en correct betalen.
In al die 25 jaar hebben wij gelukkig nooit verlies gemaakt, wij hebben soms wel mindere jaren gehad, maar we zijn altijd aan de goede kant van de streep gebleven. Er staat er een bijzonder gezond bedrijf, sterk management, een goed team en met een sterke merknaam. Wij zijn ons in al die jaren blijven focussen op onze kernactiviteit. Het bemiddelen van HR-professionals in tijdelijke en vaste dienst op alle niveaus, in heel Nederland. Niet meer, en niet minder.
Wij hebben nooit de ambitie gehad om de grootste te worden, of de meest bekende. Waar het ons om gaat is plezier in het werk en organisaties helpen met het vinden van de juiste vaste en tijdelijke HR-professionals. We zijn trots op de merknaam die het heeft opgebouwd en hoe deze in de markt is gepositioneerd.
P&O Partner heeft altijd een geweldig team gehad en zonder hen was dit niet bereikt. Jan-Willem van den Dungen en Hanne van Heloma Lugt hebben het stokje van mij overgenomen en ik heb er alle vertrouwen in dat P&O Partner succesvol blijft en zich verder zal ontwikkelen.
Mijn afscheid is eind 2019 en ik ga mij richten op andere zakelijke activiteiten, vrijwilligerswerk en iets meer vrije tijd. Dit horen jullie nog.
Blogger
Michiel Koning
Ik ben Michiel Koning, initiatiefnemer van P&O Partner, en ik zal jullie periodiek op de hoogte houden over de P&O arbeidsmarkt, de HR vacatures en de opdrachten voor interim P&O. Ontwikkelingen binnen P&O Partner en andere zaken die mij interesseren horen daar natuurlijk ook bij. Neem contact met mij op via LinkedIn of bel naar 0346 – 55 41 91.