Generatie Z – de Digital Natives, in een wereld vol mogelijkheden, 24/7 informatievoorziening en een wetenschappelijk bewezen aandachtsspanne van 8 seconden. Ik ben een professional die zich met trots onder deze generatie schaart, hoewel ik mij eigenlijk net op het randje van generatie Y-Z bevind. Toch ben ik geen voorstander van het plaatsen in dergelijke generatie-hokjes, puur vanuit de beweging dat het een vorm van generaliseren is. Niet ieder Z’je heeft dezelfde behoeftes en wensen. Als Recruiter ben ik wel van mening dat het begrijpen van deze generaties in het voordeel werkt van een werkgever.

Bijvoorbeeld de digitale skills van deze Z’jes: wij kennen geen wereld zonder internet, mobiele telefoons en Google. Ook is social media een vanzelfsprekende tool voor ons om eigenlijk alles te vinden, van nieuwe partners tot een nieuwe baan. Daarnaast is in onze ogen alles binnen handbereik via welke device dan ook, van online shoppen, vakanties boeken en ja, ook het vinden en waarderen van een werkgever.

Ik vind mijzelf een goed voorbeeld van een Z’je die zich in organisaties kan profileren met haar digitale skills. Mijn passie ligt in het combineren van Recruitment en Employer Branding. En laat een groot deel van Employer Branding zich bevinden op het world wide web, mede dankzij de digitalisering in de laatste generaties. Social media is een magische wereld waar een werkgever zich kan profileren op persoonlijk en zakelijk vlak, zich de juiste pullfactoren kan aanmeten en haar zichtbaarheid kan vergroten. Ook al heb je nog zo’n grote merknaam achter je staan als Recruiter, zonder online activiteit ben je een zogezegde ‘nobody’ in generatie Z-land. Waarom? Wij willen zien wat je doet, waar je voor staat, waarom wij jou moeten kiezen als werkgever en wat je ons te bieden hebt. Dan zullen ook wij in staat zijn alles te geven in onze volgende loopbaanstap bij jou.

P&O Partner staat midden in het digitale tijdperk, mede door mijn actieve bijdrage.. Websites, social media en nog meer smartphone ideeën worden volop ontwikkeld en hierin speel ik een prominente rol. P&O Partner sprak mij als Z’je goed aan op mijn wensen om mij verder te ontwikkelen in Employer branding. Spreekt een werkgever dan alleen een Z’je aan met een interessant social media project? Nee, want elk Z’je is verschillend. Belangrijk blijft om niet blind te worden of blijven voor de ontwikkelingen in generaties en op de arbeidsmarkt. Is jouw organisatie al aan het meegroeien? P&O Partner wel. Benieuwd? Volg ons op social media, wij houden je op de hoogte!

15-12-17
695 Bekeken

Blogger

Carola van Maanen

Carola van Maanen (1992) heeft in 2014 haar studie Human Resource Management afgerond. Na haar studie is zij meteen begonnen met haar HR carriere, bij adidas Group. Daar heeft zij ervaring opgedaan in het operationele HR veld als HR Specialist om vervolgens het Recruitment vak te ontdekken in twee rollen als Recruiter en Recruitment Project Manager. In haar functie bij P&O Partner als Consultant vindt zij de ideale combinatie van HR, Recruitment en projecten.

Deel deze post